کندانسینگ یونیت آب خنک | کاربرد، اجزاء، طراحی و ساخت

دامنه ظرفیت کندانسینگ یونیت آب خنک

کندانسینگ یونیت آبی سری ATCS با دامنه ظرفیت از ۲/۵ تا ۱۸۵ کیلووات بوده و با مبردهای R507 , R502 , R134-A , R404-A و R22 سازگار می باشد. همچنین امکان طراحی و ساخت کندانسینگ یونیت با ظرفیت مورد نیاز بر حسب سفارش نیز فراهم می باشد.

کاربرد کندانسینگ یونیت آب خنک

کندانسینگ یونیت آبی ATCS سازگار با مبرد خانواده فریون ها و مناسب برای سیستم های تهویه مطبوع، کلین روم، سردخانه زیر صفر، سردخانه بالای صفر، سردخانه گوشت، سردخانه مرغ، سردخانه ماهی و میگو، سردخانه میوه و سبزیجات، سردخانه نگهداری دارو و تونل انجماد جهت دستیابی به دماهای ۴۵- تا ۱۲.۵+ درجه سانتیگراد می باشد.

کندانسینگ یونیت آبی سری ATCS برای تقطیر، ذخیره و هدایت مبردهای خانواده فریون در سیستم های تبرید صنعتی و تهویه مطبوع به کار می رود. با توجه به ظرفیت برودتی مورد نیاز و دماهای آب و سالن به سادگی قادر به انتخاب آن از کاتالوگ این محصول می باشید. محدوده گسترده ظرفیت نیازهای برودتی متنوعی را برآورده می کند.

کمپرسور یونیت
کمپرسور در کندانسینگ یونیت یکی از اجزای اصلی و مهم می باشد. در کندانسینگ یونیت آب خنک سری ATCS از کمپرسور با برند های مطرح دنیا نظیر : بیتزر Bizter، دی وی ام DWM، منیروپ دانفوس Maneurop Danfoss، کوپلند Copeland و رفکامپ Refcomp استفاده می گردد. سفارش کمپرسور از تمامی برند های فوق امکان پذیر می باشد.

کندانسور آب خنک از نوع پوسته و لوله (شل و تیوب) می باشد. جنس شل یا پوسته از لوله ماسمان بوده و جنس لوله های داخلی می تواند از مس و یا مانسمان باشد. بفل های داخل پوسته به نحوی طراحی شده اند تا ضریب انتقال حرارت را در این کندانسور تا حد چشمگیری افزایش دهد. هدر های دو سر کندانسور جهت سرویس و یا تعویض لوله های داخلی به راحتی قابل بازگشایی هستند. کندانسور ها با گاز نیتروژن تا فشار ۴۵۰ psi مورد تست قرار می گیرند.
کندانسینگ یونیت ATCS به صورت یونیت آماده نصب می باشد. تمامی شیرآلات و کنترل آلات شامل : لرزه گیر، شیر دستی، شیر برقی، سایت گلاس، فیلتر درایر، کنترل فشار بالا و پایین، کنترل فشار روغن کمپرسور از برند دانفوس دانمارک پکیج شده و کل سیستم با گاز نیتروژن با فشار ۴۵۰psi تست و آماده حمل می گردد. ضمناً مخازن اویل سپراتور و مایع شکن در صورت نیاز قابل سفارش می باشد.

در مواردی که امکان استفاده از کندانسینگ یونیت هوا خنک مطلوب نیست و یا فضای کم اجازه استفاده از این دستگاه را نمی دهد می توان از کندانسینگ یونیت آبی استفاده کرد. در این نوع از کندانسینگ یونیت کندانسور جهت خنک سازی مبرد از آب به جای هوا استفاده می کند. آبی که مورد استفاده کندانسور قرار می گیرد یا باید یک بار مصرف باشد و یا باید توسط برج خنک کن دمایش کاهش پیدا کند.

طراحی و ساخت کندانسینگ یونیت آب خنک بر اساس استاندارد ها

مطالب مرتبط

کندانسینگ یونیت آب خنک