کندانسینگ یونیت هوا خنک | اجزاء، کاربرد، طراحی و ساخت

دامنه ظرفیت کندانسینگ یونیت هوا خنک

کندانسینگ یونیت سری ATCA با دامنه ظرفیت از ۲/۵ تا ۱۸۳/۵ کیلووات بوده و با مبردهای R507 , R502 , R134-A , R404-A و R22 سازگار می باشد. طراحی این دستگاه ها می توانند منطبق و سازگار با شرایط آب و هوایی معتدل و یا گرمسیر بر حسب نیاز و نوع سفارش مشتریان محترم انجام می پذیرد. همچنین امکان طراحی و ساخت کندانسینگ یونیت با ظرفیت مورد نیاز بر حسب سفارش نیز فراهم می باشد.

کاربرد کندانسینگ یونیت هوا خنک

کندانسینگ یونیت ATCA سازگار با مبرد خانواده فریون ها و مناسب برای سیستم های تهویه مطبوع، کلین روم، سردخانه زیر صفر، سردخانه بالای صفر، سردخانه گوشت، سردخانه مرغ، سردخانه ماهی و میگو، سردخانه میوه و سبزیجات، سردخانه نگهداری دارو و تونل انجماد جهت دستیابی به دماهای ۴۵- تا ۱۲.۵+ درجه سانتیگراد می باشد.

کندانسینگ یونیت هوایی سری ATCA برای تقطیر، ذخیره و هدایت مبردهای خانواده فریون در سیستم های تبرید صنعتی و تهویه مطبوع به کار می رود. با توجه به ظرفیت برودتی مورد نیاز و دماهای محیط و سالن به سادگی قادر به انتخاب آن از کاتالوگ این محصول می باشید. محدوده گسترده ظرفیت کندانسینگ یونیت ATCA نیازهای برودتی متنوعی را برآورده می کند.

اجزاء کندانسینگ یونیت هوا خنک

کمپرسور یونیت
کمپرسور در کندانسینگ یونیت یکی از اجزای اصلی و مهم می باشد. در کندانسینگ یونیت هوا خنک سری ATCA از کمپرسور با برند های مطرح دنیا نظیر : بیتزر Bizter، دی وی ام DWM، منیروپ دانفوس Maneurop Danfoss، کوپلند Copeland و رفکامپ Refcomp استفاده می گردد. سفارش کمپرسور از تمامی برند های فوق امکان پذیر می باشد.

کویل کندانسور هوا خنک ساخته شده از لوله های مسی و فین های آلومینیومی با الگوهای موجدار سینوسی می باشد. فاصله بین فین ها و لوله ها به روش اکسپند مکانیکی به حداقل رسیده و ضریب انتقال حرارت را در این کویل ها تا حد چشمگیری افزایش داده است. فاصله فین ها می تواند ۳ یا ۴ میلیمتر انتخاب گردد. کندانسور ها با گاز نیتروژن تا فشار ۴۵۰ psi مورد تست قرار می گیرند.

فن کندانسینگ یونیت
هوادهی در کندانسینگ یونیت هوا خنک با استفاده از الکتروفن های دور معکوس سردخانه ای از نوع آکسیال و از برندهای زیلابگ و یا EBM آلمان با کمترین صدای ممکن انجام می شود. کلاس حفاظتی فن کندانسور ها IP54 بوده و دارای یکسال گارانتی می باشند. قطر فن ها از ۳۰ تا ۶۳ سانتیمتر متناسب با ظرفیت هر کندانسور انتخاب می گردد. همچنین مشخصات الکتریکی فن ها ۳۸۰v/50Hz یا ۲۲۰v/50Hz می باشد که در جعبه تقسیم تعبیه شده روی بدنه کندانسینگ یونیت هوا خنک سر بندی می شوند.

کندانسینگ یونیت هوا خنک ATCA به صورت یونیت آماده نصب می باشد. تمامی شیرآلات و کنترل آلات شامل : لرزه گیر، شیر رسیور، شیر دستی، شیر برقی، سایت گلاس، فیلتر درایر، کنترل فشار بالا و پایین، کنترل فشار روغن کمپرسور از برند دانفوس دانمارک پکیج شده و کل سیستم با گاز نیتروژن با فشار ۴۵۰psi تست و آماده حمل می گردد. ضمناً مخازن اویل سپراتور و مایع شکن در صورت نیاز قابل سفارش می باشد.
کندانسینگ یونیت هوا خنک ATCA دارای بدنه ای مستحکم و مقاوم در برابر تأثیرات عوامل جوی و خوردگی بوده و گزینه ای بسیار مناسب جهت استفاده در شرایط آب و هوایی سخت می باشد. بدنه کندانسور از جنس ورق آهن پیش گالوانیزه با پوشش رنگ الکترواستاتیک می باشد که ضریب سرعت خوردگی و پوسیدگی دستگاه را به حداقل ممکن می رساند. کندانسور روی یک شاسی از جنس ورق گالوانیزه با رنگ الکترواستاتیک قرار می گیرد.

 طراحی و ساخت بر اساس استاندارد ها

  • استاندارد آمریکایی ARI 460-2000 با موضوع کندانسور هوا خنک با گردش هوای اجباری
  • استاندارد ملی آمریکا ANSI/ASHRAE 20-1997 با موضوع روش های سنجش ظرفیت کندانسور هوا خنک با گردش هوای اجباری
  • استاندارد اروپایی ENV 327 با موضوع تست کندانسور هوا خنک با گردش هوای اجبار

مطالب مرتبط

کندانسینگ یونیت هوا خنک